www.gminarybno.pl

Drukuj

Uczniowie na Uniwersytecie Warmińsko - Mazurskim

Opublikowano 2016-06-13 13:37:56. Artykuł wyświetlono: 850 razy.

Dnia 24 maja 2016r. grupa uczniów, uczestniczących w projekcie EAT RESPONSIBLY ze szkoły Podstawowej im. Ks. Jana Twardowskiego w Rumianie uczestniczyła w zajęciach zorganizowanych przez Koło Naukowe Zarządzania Jakością działające na Katedrze Mleczarstwa i Zarządzania Jakością na Wydziale Nauki o Żywności.

Uczniowie przed przystąpieniem do praktycznej części zajęć, zostali oprowadzeni po tzw. ,,mini – mleczarni”, czyli hali technologicznej, w której studenci mleczarstwa uczestniczą w zajęciach praktycznych. Dzieci zobaczyły m.in. stację odbioru mleka, linię do produkcji twarogu, linię do produkcji sera, wyparkę oraz wieżę suszarniczą do produkcji mleka w proszku. Ponadto zwiedziły laboratorium analiz fizykochemicznych, laboratorium analizy sensorycznej oraz tzw. Kuchnię technologiczną.

Zajęcia praktyczne, których założeniem była analiza mleka surowego z rynku odbyła się w laboratorium. Uczniowie szkoły podstawowej, pod ścisłą kontrolą członków Koła Naukowego Zarządzania Jakością, dokonywali oceny organoleptycznej mleka surowego poprzez ocenę barwy, zapachu, konsystencji. Dzieci badały także jakość higieniczną mleka, podstawowe cechy fizykochemiczne oraz dokonywały oceny podstawowego składu chemicznego. Ostatnim etapem badań, było sprawdzenie czy mleko surowe zostało zafałszowane m.in. poprzez dodatek sody bądź formalny.

Uczestnictwo w zajęciach laboratoryjnych nauczyło dzieci staranności i dokładności podczas badania mleka surowego. Co więcej, niektóre analizy wymagały czasu oczekiwania, co także nauczyło dzieci cierpliwości.

Nieodłącznym elementem podczas uczestnictwa dzieci w zajęciach w Katedrze Mleczarstwa i Zarządzania Jakością jest zaprzyjaźnienie się z FESTCYCYLIA. Uczniowie ze Szkoły Podstawowej w Rumianie także upamiętniły swoją wizytę w Katedrze poprzez wydojenie ,,przyjaciółki mleczarzy”.

Nadesłała: Szkoła Podstawowa w Rumianie
 




 
powiększ tekst
pomniejsz tekst
statystyka