Nie lądujemy na laurach! 5 lat Portu Lotniczego Olsztyn-Mazury.
Kiedy pięć lat temu przecinano wstęgę inaugurującą działalność pierwszego w regionie lotni-ska pasażerskiego, nie przypuszczano, że tak szybko lotnisko osiągnie ponad sto tysięcy pasażerów podróżujących w tak wielu kierunkach. Nie spodziewano się również, że światowa epidemia wystawi je niebawem na próbę. Dziś – świętując jubileusz u progu 2021 roku – Port Lotniczy Olsztyn-Mazury może poszczycić się statusem jednego z najlepiej przystosowanych miejsc do bezpiecznej podróży w czasach epidemii i to nie tylko w skali kraju.
Choć historia lotniska zaczyna się przed II wojną światową, dopiero narodziny Portu Lotnicze-go Olsztyn-Mazury i pierwszy rejsowy lot linii Sprint Air do Berlina, rozpoczęły prężny rozwój infra-struktury lotniczej w samym sercu regionu. Od pierwszego połączenia pasażerskiego na lotnisko Ber-lin-Tegel 21 stycznia 2016 roku, siatka połączeń rozrosła się m. in. o Kraków, Wrocław, Monachium, Warszawę, Londyn Luton, Londyn Stansted, Oslo, Lwów, Dortmund, Kolonię, Bremę i Burgas, a liczba pasażerów korzystających z portu lotniczego rosła znacznie szybciej niż planowano.
Obecnie lotnisko Olsztyn-Mazury obsługuje operacje lotnicze różnego typu, m.in: loty pasa-żerskie, loty czarterowe, loty medyczne, loty wojskowe, loty biznesowe, loty General Aviation, loty szkoleniowe, a w przyszłości również obsługę operacji lotniczych cargo. Odgrywa też ważną rolę w obronności kraju.
W ten sposób pierwsze lotnisko w północno-wschodniej Polsce sprawiło, że region uznawany dotąd za odległą prowincję, stał się bardziej dostępny nie tylko dla mieszkańców Krakowa czy Śląska, ale także dla Europejczyków. Wpłynęło to na zwiększenie ruchu turystycznego, mobilność mieszkań-ców Warmii i Mazur, a także potencjał inwestycyjny regionu.
Jednak lotnisko to nie tylko loty pasażerskie. Od początku działalności portu, jego zarządcy starają się rozwijać szeroki wachlarz usług skierowanych do użytkowników lotnictwa ogólnego - wła-ścicieli prywatnych samolotów, szkół lotniczych oraz lokalnych firm i korporacji, które wykorzystują potencjał regionalnego lotniska. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów sektora General Aviation, władze lotniska stworzyły unikalną w sakli kraju ofertę GA Premium, która pozwala na skró-cenie odprawy, przy jednoczesnym zachowaniu najwyższego poziomu bezpieczeństwa operacji. Rozwijany jest także katalog usług okołolotniczych, takich jak wynajem przestrzeni biurowej i nocle-gowej dla szkół lotniczych oraz budowa hangarów w strefie airside z pełnym zapleczem technicznym, które będą przeznaczone na godzinny lub dobowy najem. Oferta dostosowana do potrzeb branży lotniczej przyciąga do Szyman renomowane szkoły pilotażu. Równie ważnym aspektem przyszłej działalności portu są loty transportowe i przewóz towarów, dlatego też zarządzający portem ubiegają się o uzyskanie certyfikatu cargo.
„Patrząc na tempo rozwoju Portu Lotniczego Olsztyn-Mazury, trudno uwierzyć, że przez pięć lat powstała tak bogata i prężna infrastruktura będąca komunikacyjnym sercem regionu. Wierzymy też, że mimo epidemii i jej skutków dla biznesu i turystyki, lotnisko nie będzie potrzebowało respirato-ra, aby przetrwać ten trudny dla branży czas.” - powiedział Tomasz Kądziołka, Prezes Zarządu War-mia i Mazury Sp. z o.o. zarządzającej Portem Lotniczym Olsztyn-Mazury w Szymanach.
Informacja nadesłana przez Dział Marketingu Portu Lotniczego Olsztyn-Mazury