Seniorzy coraz częściej stają się ofiarami nieuczciwych praktyk handlowych ze strony rozmaitych firm i naciągaczy. Schemat z reguły wygląda podobnie. Starszy człowiek odbiera telefon, np. z banku, firmy handlowej, telekomunikacyjnej, energetycznej czy ubezpieczeniowej.
Bywa również tak, że naciągacze odwiedzają seniora w domu. Osoba, która prowadzi rozmowę, zwykle przedstawia się z imienia i nazwiska, wydaje się miła i pomocna. Wzbudza zaufanie. Po czym szybko zaczyna namawiać swojego rozmówcę do skorzystania z „wyjątkowej oferty” lub „promocji”. Doradza np. zmianę aktualnego abonamentu telefonicznego, zawarcie nowej umowy na dostawę energii elektrycznej, zaciągnięcie kredytu czy wykupienie polisy.
Często też osoby takie zapraszają na darmowe badania lub promocyjne prezentacje, gdzie namawiają na zakup różnych rzeczy za cenę znacznie wyższą od ich wartości.
Wykorzystując ludzką naiwność i niewiedzę, posługując się sprytnymi marketingowymi chwytami potrafią nakłonić seniora do tego, by podpisał odpowiednie dokumenty i wyraził zgodę na to, co mu się proponuje.
Wkrótce jednak okazuje się, że miało być taniej i lepiej, a jest drożej i gorzej. Od zaciągniętych zobowiązań trudno się uwolnić, a za rozwiązanie umowy często osoby takie żądają nawet kilka tysięcy złotych.
Takim właśnie sytuacjom przeciwstawia się organizacja pn. POLSKIE RADIO OBYWATELSKIE – Przedstawiciel Europejskiej Federacji Radia Obywatelskiego – Zarząd Główny.
W celu skorzystania z pomocy ww. organizacji należy zadzwonić pod nr tel. 42 279 73 55 lub wypełnić stosowny wniosek o podjęcie interwencji ( wniosek do pobrania poniżej ).
Warto skorzystać z pomocy oferowanej przez stowarzyszenie POLSKIE RADIO OBYWATELSKIE, która może przyczynić się do istotnej poprawy jakości życia oszukanych seniorów, a nie pociąga za sobą żadnych kosztów.
ZAŁĄCZNIKI: