Kierownik Biura Powiatowego ARiMR w Działdowie informuję, iż rolnicy, których grunty deklarowane do płatności obszarowych uległy podziałowi i częściowo nastąpiła utrata posiadania tych gruntów bądź zostały wyłączone z użytkowania w danym roku, mają obowiązek niezwłocznie poinformować ARiMR o zaistniałej sytuacji.
Rolnicy wnioskujący o płatności bezpośrednie do powyższych gruntów przed przystąpieniem do wypełnienia wniosku o przyznanie płatności powinni zweryfikować aktualne numery i przebieg granic działek ewidencyjnych deklarowanych do płatności, a rolnicy, którzy złożyli już wnioski o przyznanie pomocy winni dokonać aktualizacji złożonych wniosków z wykorzystaniem takich danych.
Szczególną uwagę powinni zwrócić na powyższe sytuacje rolnicy realizujący zobowiązania wieloletnie, w przypadku których brak złożenia odpowiednich dokumentów potwierdzających utratę posiadania np. części gruntów objętych zobowiązaniem może skutkować koniecznością zwrotu płatności za podjęte zobowiązania z lat poprzednich.
W związku z powyższym proszę o informowanie użytkowników przedmiotowych działek o konieczności kontaktu z Biurem Powiatowym ARiMR w celu zweryfikowania posiadanych zobowiązań i ścieżki ewentualnej aktualizacji złożonych wniosków i udokumentowania zaistniałej sytuacji. Zgłoszenia rolników dotyczące powyższych sytuacji muszą być rozpatrywane indywidualnie, po dokonaniu analizy posiadanych zobowiązań i etapu obsługi konkretnych wniosków o przyznanie płatności, dlatego tez wymagają indywidualnych zgłoszeń od rolników.
ZAŁĄCZNIKI: